Övermoget godis.

När jag är gammal är jag då övermogen eller möglig? Förmodligen övermogen. Möglig blir jag väl när jag börjar förmultna efter att jag har lämnat denna värld. Hur kom jag fram till en sådan tanke? Jo, det ska jag nu berätta:
Min trädgård är full av godsaker som naturen kan erbjuda. Det och lite bajsdoft. Ärtorna mina var mer än klara att plocka. Så skidorna åkte av och öppnades upp. O, så vackra, gröna och perfekta ärtorna var! Tills jag tog en tugga... Övermogna, nära på mögliga var dem. Torra och hårda till min besvikelse. I alla fall tänkte jag på allt som dör i naturen och sedan på mig själv. Så när jag är gammal är jag då övermogen eller möglig? Skrynklig om inget annat, kanske lite dement.

~ ♡

Min hjärna är som en godisskål. Det är gott och blandat. Det finns något för alla smaker: surisar, saltisar, sötisar, hårda, mjuka, lite gelé, lite skum och en hel del tankenötter. Kanske också ett popcorn eller två. Något för alla smaker och ingen brist på ett godisland.

~ ♡

Kommentarer

Populära inlägg