Vård i livets slutskede.

Nu har min läxa transporterat runt mellan hjärnans alla tankeceller. Den ena tänker på palliativ vård, den andra tänker på ÖLI och den tredje på massa bokstäver (nästan hela alfabetet). Vård i livets slutskede är det som kretsar omkring som ett litet krillstim innanför pannbenet.

Varför ta några sista andetag när jag kan släppa ut mina ljuvliga kroppsgaser från käften såväl arslet. Jag tror inte att mina anhöriga och närstående kommer att förvänta sig något annat mer än en sista fis från mig. Mina livsåskådningar är att tro på sig själv och inget annat. Min kultur är att leva som ett djur på en bondgård utan slakt. Mina traditioner är att utsöndra kroppsgaser med jämna mellanrum vid till exempel finmiddag, släktmiddag, en datorkväll, klapp av hunden eller katten, förklaring av vägbeskrivning och en generell hälsning till människor som är ute och vandrar. Jag tycker att jag är en trevlig tös. Vill du ha mig ska jag rapinformera och fisgarantera dig.

Tack för mig ♥

Kommentarer

Populära inlägg