Potatisröra med smör och kanelpeppar (detta har inget med inlägget att göra).

Kattifnatt. Hattikatt.

Katt ville plugga tillsammans med mig och intog bokposition. Vad är det? Jo, det innebär att hennes intresse att läsa om FN:s standardregler, Salamancadeklarationen och mysa går före allt annat. Hon har därmed brett ut sina morrhår, mjuka tassar, svans samt spritt hår på allt hon kan och gjort mig otillgänglig för läxskrivande. Det går inte att visa någon ilska eller minsta lilla irritation mot en söt rullandes hårboll.

~ ♡

Häromdagen fick min ena kanin iväg till djurdoktorn. Att hon inte var sig själv kunde vem som helst förstå. Den vanliga rutinen med att kolla kaninen och ställa frågor pågick ett par minuter och sedan konstaterades det att hon behövde medicin. Då var det bara till att stoppa in preparat i den söta lilla munnen. Lättare sagt än gjort. Jag blev biten omedelbart så att blodet droppade i takt med klockan. Till slutsats mår hon bättre nu. Men frågan återstår: håller det i sig?

~ ♡

Mormor har kommit tillbala från sin semester i Göteborg och jag är ett lyckligt barnbarn. Jag har saknat mormor så! Under tiden hon har varit borta har jag passat hennes katt och sett till att blommorna har överlevt. Som tack har jag fått en - vad hon och jag kallar - dejtingtröja. Riktigt söt och fin. Är himla glad över den och att jag har fått krama mormor.

~ ♡

Här händer det grejer bara så att ni vet om det. Grannarna här har varit skumma på senaste. Granne "Klockan tio" är numera 'Tiosnåret' (eftersom hon kommer kring den tiden). Tiosnåret har jag inte sett så mycket av på senaste. Hon ser oss alltid ute i trädgården när hon går förbi och har därmed ändrat rutt.

Familjen Mittemot är ena skumma kufar. Den där blondinen han hånglade med har varit där igen, men däremellan - eller samtidigt - har han haft en annan. Tycker att den grannen är creepy på både ett och annat vis.

Grannen i det vita huset ser jag allt mer mindre av. Men jag har sett mannen i huset köra bil, stänga fönster och varit i trädgården. Det får mig att sakna att stirra ihjäl honom på sommaren med sitt kaffe och en cigg i handen sittandes ute på sin bänk. För några dagar sedan hade dem kalas, men jag hann inte se så mycket av det hela och det var ledsamt. Men jag tar mig alltid en titt när jag går/åker/cyklar förbi huset.

~ ♡

Nu kan jag skvallra om mitt privatliv eftersom alla grannarna på området redan gör det. Big news flash: Jag flyttar i november. Kontraktet är skrivet. Det är inom min lilla köping som jag bor i men det kommer ändå att bli annorlunda eftersom jag flyttar själv tillsammans med mina djur. Det skrämmer mig rejält. Just nu vet jag inte om jag känner för att flytta. Vi tar ett steg i taget. *Lägger mig i fosterställning och gråter efter mamma*

~ ♡

Sist men inte minst är det god natt för detta inlägget. Group hug! #openarms

Kommentarer

Populära inlägg