#lifeisnothingbutaorangecaramel

Blogg ohoj!

Den 3 september hände något lite extra. Det var dags att fira sju års vänskap och god mat, Super Fun Night och en sax och lite hårfärg hade med den onsdagen att göra. Efter två dagar, den 5 september, firade jag en födelsedag. Dagen började med att jag kom insjungandes med våfflor i högsta hugg och ett litet ljus ståendes i mitten. Ett stort paket vilade i famnen. Tror vi båda njöt av dagen som gick. Till eftermiddag/kvällen bjöd det på kak-kalas, vilket var megapopulärt. Angelica vet hur man bakar. Men mina lussebullar och småkakor kommer hon aldrig att kunna toppa. Så det så!

Det skulle ske en rättegång för något som har hänt, och som jag troligen inte bloggat om, tidigare i år. Nu har det hela slutat ganska tragiskt eftersom den skyldiga hittades död i sin lägenhet tillsammans med en vän. Det misstänks handla om missbruk som de flesta redan vet människan har haft problem med. Det är inte rätt att han skulle behöva dö för att samhället skall reagera. Varför har han inte fått hjälp? Varför har vi inte hjälpt honom? Vi har sett alla tecken på det. Men vi har inte gjort något åt det. Vi har inte brytt oss. Istället får vi hoppas att han får vilat i frid.

Ett steg i taget. Ett plugg hit och ett plugg dit. Däremellan blir det en film, lite RM eller ett trevligt spel. Jag såg häromdagen Mr. Peabody & Sherman och måste säga att jag inte fastnade för filmen. Jag trodde att den skulle ha en mer wow-faktor än vad den hade. Det fanns helt klart roliga ögonblick under filmens gång, men den hade lack of story kände jag. #intesåbrafilm #Mr.Nobody&Beerham

Snartärdetutlandssemestersomgällersägerjagbara. Detärförståsnågramånaderkvar. I november åker jag åter en resa till Gran Canaria. Förmodligen min sista då det resmålet inte helt faller mig i smaken. Men nog sitter jag i november månad på ett plan dit igen. Så är det när man ska vara snäll mot familjen. #måstesäganej

Även annat spännande händer i höst. Men det återkommer jag med när saker och ting är lite mer spikar och klart. Annars blir det väldig konstig stämning på bloggen och i mitt liv. #minnyaparfymluktarilla

#ilovehashtags #xoxobye

Suck on the orange caramel.

Kommentarer

Populära inlägg