Tugg på skinka.

Dagarna passerar en efter en. Innan man vet ordet av det har alla dagar utom onsdag passerat förbi.

Idag ville jag göra en kopp varm choklad, men det slutade att jag hade klättrat upp på en stege med en trädgårdsvante på vänstra handen och en grytvante på högran. Hur kommer det sig? Bra fråga. Först och främst klippte jag gräset idag. Gräset var så vildvuxet att man har kunnat finna vilda pokémon efter tre steg runt i gräsmattan. Jag hade inga pokébollar...

När jag hade hamnat hos en granne, vars gräsklippare jag hade lånat, började jag hjälpa till att klippa buskar och klättra på stegar och stirra i grannens trädgård när han skriker på sin dotter att hon skall göra sin läxa (vilket han hade "tjatat om tre timmar", ända sen dem kom hem). Hade de hunnit vara hemma en halvtimme? Innan lite trimning av häckar smakade en katt på min rumpa. Han har nog smak för skinka eller fylliga rumpor. Jag liknar en gris, men är ingen.

~ ♡

Imorgon/idag/inatt, så här den 3 september får något stort firas. Det är en 7-årsdag mellan mig och Angelica. Enligt forskning kommer vi nu aldrig att släppa varandra. Alltså får jag dras med den knäppgöken i resten av livet. Kocko! Kocko! Chirp chirp. Love it.

Kommentarer

Populära inlägg