Let's go on a date!

Datum eller dejt på svenska? Låt oss använda båda eftersom översättningen är detsamma. När vi går på en dejt sätter vi ju ändå ett datum på när vi ska träffas och förhoppningsvis en tid och plats också. Annars är det en väldigt tom och luftig träff. Vi kan inte gå på ett datum, men vi kan gå på en dejt. Shall we?

I förrgår var jag på dejt. Detta är nämnvärt av anledningen att det var en flummig vänsterhänt knäppgök som jag träffade. Vi drack lite cider respektive öl och pratade bort sådär fyra timmar bara hipps happs. När ljuset på bordet dog ut drog vi oss vidare till ett ställe att äta. Min dejt var hungrig och det kan vi inte tillåta. Alla är berättigade till mat! Denna gentlemannen lät mig gå och hålla armkrok. Hallelujah! Efter några om och men hamnade vi på Subway där vi fick service. Sedan spatsetade vi och åt samtidigt som vi stirrade på människor och glodde i skyltfönster. Kan det bli mö bätter? Fem timmar försvann, men jag hade kunnat prata vidare hela natten. Nästa gång tar vi en omgång Tekken eller annat (och jag kommer vinna).That's a promise.

#yummyyummyinmytummy

Kommentarer

Populära inlägg