En rubrik.

Nu tar vi oss en genomgång av vad som har hänt på senaste:

1. Minda har haft spelning.
2. Jag har sprungit en mil.
3. Novemberflytt.
4. Resa till Gran Canaria.
5. Just det! Mat.

~ ♡

1. Jag träffade Minda för någon vecka sedan och fick därmed reda på att hon skulle ha spelning. Dagen innan spelningen fick jag ytterligare information och dagen efter stod jag och hejade på denna fantastiska människa när hon sjöng. Tillsammans med en del andra tjejer har de spelat in en CD-skiva som alla borde lyssna på. Exit från verkligheten.

2. Tillsammans med min man har jag sprungit ytterligare. Vi gav oss på milen igen och stolt som jag är klarade jag hela rundan utan att stanna(!). Jag sprang från början till slut. Därefter var jag helt kap(r)utt, stolt och imponerad av min prestation.

3. Jag har flyttat nu. Min adress är inte längre hos min mamma utan är helt egen och fristående (en bokstav ifrån älskade Angelica). Det börjar arta sig i lägenheten och är rätt fint om jag får säga det själv.

4. I framtiden ska jag på resa. Det är snart bara en vecka tills avgång från sommarhöstiga Sverige till soliga Kanarieöarna. I en veckas tid har jag planerat på att götta mig i solen, kanske få lite färg och spendera tid i Wellness-spaet. Jag känner på mig att jag kommer saknar mina katter och några personer här hemma. Jag är inte långt borta, men tillräckligt för att känna av saknaden.

5. Sist men inte minst är det dags att berätta om alla dessa fantastiska maträtter jag och min man äter när vi träffas. Till frukost köper vi gärna nya frallor eller bröd på morgonen. Vi tar det pålägg vi finner, men oftast blir det äggmacka med kaviar. Ett glas o'boy till det. Häromdagen åt vi lax med gorgonzola och wokade grönsaker till det. Dagen därpå åt vi fläskfilé, hemmagjord potatisgratäng, kantarellsås och sallad till det. Potatisgratängen smälte i munnen så god den var. Matorgasm! Vi kränger mat konstant och vi gillar frukt och grönt. That's it.

Kommentarer

Populära inlägg