Sodastreamad o'boy - en bra början på våren

Frånvaron av blogginlägg har varit lika stor som solens i år. Vårkänslorna är på topp och en fiskedamm har uppstått i trädgården så nu är det herrans tid att komponera en liten text. Den omtalade fiskedammen består av regn och gegga, och tillkom efter en regnig och blåsig natt. Vi kan alltid hoppas att dammen fortsätter vara och att vi till sommaren kan stå och meta mask och skalbaggar i vattnet, eller kanske en och annan fisk. Lite sill till midsommar hade varit perfekt.

Har ni, mina damer och herrar, hörttalats om Sherlocked? Det är något av det roligaste jag har fått uppleva hittills i år; live escape rooms. För er som inte vet vad det är skall jag förklara. I ett så kallat 'escape room' är man inlåst och skall genom gåtor försöka lösa sin väg ut ur rummet man sitter fast i. I januari hade det första sådant i Sverige etablerats nere i Malmö och jag, min pojkvän och hans farsa antog oss utmaningen att lösa mystiska ting för att känna oss detektivkunniga och kanske erhålla en doktorsavhandling i detektivitet. Har jag dålig svenska? Då hänvisar jag till 'om mig' på denna blogg. Tyvärr kan jag inte skvallra för mycket mer än att det var något av det roligaste som jag har fått testa på och alla som vill tänka borde testa på det åtminstone en gång. Vad jag kan skvallra om är att sextio minuter är mindre i tid än vad man tror. Ett gott samarbete i gruppen är att rekommendera. Vi var sekunder ifrån att klara oss men misslyckades med vår examen.

I förra veckan var vi ute på landet, i pojkvännens barndomshem. Vi tittade på fina fårvalpar, nyfödda, blodiga och skrikiga. En efter en ploppade dem ut från de olika tackor som finns på gården. Det är fantastiskt mysigt att titta på dem, hålla dem och helt enkelt få engagera sig i arbetet med dem. Trivselnivån är enorm ute på landet. Inget brus som ligger och tryter i öronsystemet. Bara mys, fårskinnsfällar, sötpestiga djur, varm brasa och doften av frisk gedigen luft. Ett vackert intag och småsaker människor glömmer att uppskatta.

Nu har jag skrivit för mycket. Jag har enligt mina uppgifter i hjärnan spenderat för mycket tid åt saker jag inte borde och har härmed gått back i mitt nuvarande listsystem. Njut av resten av dagen och ta varsin sodastreamad o'boy - varm som kall. Dags att blåsa bort. Kram!

Kommentarer

Populära inlägg