Vårjakt i april.

Vädret har blivit så knasigt att min mörkläggningsgardin odlar ansiktshår och katterna jamar som skrattande fiskmåsar med bröd i munnen. Burdjuren mina har gör-alla-ljud-du-bara-kan-acapella medan hunden sitter i skamvrån för att ha förlorat sina kulor. Kvitter hörs i alla ekande hörn från en fågel som har förlorat vettet. Lite ginst - nej, det är ingen spritsort - lyser upp vårens grådassiga dagar så som solskensdagar. En regnbåge pryder från en dasshink till en annan när en kaffedoft sveper förbi. Ska man vara ute? Ska man vara inne? Ska man frysa? Ska man vara varm? Tankeverkstaden är överbelastad och varför är den det? Jag kan göra precis som jag vill så länge jag inte är längst ner på knastermometern.

Nåja, nu är det "Vårjakt i Rosengädda" som gäller och ingen kan stoppa Tessan och hennes get Bella. Here we go.

Kommentarer

Populära inlägg