Go nuts!

Nu är vi inne i den tolfte - och sista - månaden av året; december. Om mindre än två veckor är det julafton, strax därefter mellandagar och ett nyårsfirande för 2016. Förr tyckte jag att det var så roligt med nyår, men idag känns det obehagligt med tanke på alla de djur som är utomhus under denna dagen. Visst är raketer ett vackert fenomen på himlen men det är ett vansinnigt ljud som uppstår.
~
Idag var mitt första besök på "mat & destillat". Det förtärdes en utomstående brunch på 169 svenska riksdaler. Priset kanske låter galet men för den goda maten som jag åt var det värt vartenda krona. Jag åt wallenbergare med potatispuré, ärtor, lingon och skirat/karamelliserat smör. Innan varmrätten kom ut fick man små brödbitar och lite smör. Pojkvännen åt lubb d.v.s. fisk stekt i smör och potatis till det. Vi blev mätta och belåtna fast efteråt unnade vi oss med varsin cafe latte och fick till det en petite skål med lite chokladgodis i, lite nötter och russin. Det var gudomligt och hur mycket jag än tänker på det finns det nog ingen kritik att ge. Matupplägget var aptitligt, servicen felfri, maten perfekt och den där godisskålen var pricken över i:et! Det enda som kunde bättras var de fula röda pepparkvarnarna. En finare nyans hade varit bra, ännu bättre med en helt annan färg.
~
Livsuppdatering: Hunden har varit sjuk, min mor har varit på utomlandssemester, jag har jobbat arslet av mig, spelat Fallout 4 med pojkvännen, sovit mestadels av min tid, lekt med djuren, passat systerbarnen, fikat och haft skrattanfall med mera.
Prioriteringarna i mitt liv just nu är att få öppna mina tre chokladkalendrar varje dag till den tjugofjärde/tolfte, resten kan glömmas. En lucka öppnas varje dag, inte mer eller mindre. Jag har den vanliga typen av chokladkalender, en med tomtemotiv, en med prinsessor och den bästa av alla: STAR WARS, eller så gillar jag Trassel något mer. (:
~
Jag sov tolv timmar natten som gick, jag vilade i sådär 2-3 timmar innan idag och nu har jag tänkt sova igenom natten som ska gå. Så... tolv timmar till kanske? Like I said, jag älskar att sova. Puss på er alla!

Kommentarer

Populära inlägg