Sträck punkt - sprängd pung.

"Lite smärta får man tåla", säger Akuten. Den senaste tiden har jag kollat på alla Akuten-avsnitt som jag tidigare har missat. Ett intressant program, utan reklam, som är mycket underhållande och innehåller både lyckliga och olyckliga stunder samt väldigt fantastiskt vårdarbete av fantastiska människor höga på adrenalinkickar.

När vi talar som smärta kan jag nämna att början på detta året har varit hektiskt. I två månaders tid har jag mer eller mindre varit sjuk; jag har haft två förkylningar, en urinvägsinfektion och någon typ av influensa (som dessutom kom med hosta som ännu inte har lämnat mig). Men idag mår jag bättre och har positiv inställning till ett fortsatt friskt år - speciellt när man har hunnit smida planer inför sommaren och framtiden.

För att fördriva min tid har jag blivit introducerad till två lättsmälta och känslosamma spel; "This War of Mine" och "Darkest Dungeon". Det har gått åt många timmar till "This War of Mine", vilket är favoritspelet av dessa två alternativen, och det andra spelet har jag knappt testat likväl hunnit ta livet av fem gubbar och återstår med åtta som är överstressade.

Och just det, jag har varit i Prag.

Kommentarer

Populära inlägg